کودک کار از خدمات بهزیستی استان سمنان بهره‌مند شدند

سمنان - معاون اجتماعی بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه کودکان خیابانی از گروه‌های هدف دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی هستند، گفت: ۱۱۹ کودک کار از خدمات بهزیستی استان بهره‌مند شدند.

ساره امیر جان ضمن بیان اینکه موضوع کودکان خیابانی از گروه‌های هدف دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی محسوب می‌شوند، ابراز داشت: سال گذشته ۱۱۹ کودک کار از خدمات بهزیستی استان سمنان بهره‌مند شدند.

وی بابیان اینکه حضور کودکان در خیابان‌ها امکان ابتلای آن‌ها را به انواع آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌دهد، افزود: باهدف کاهش پیامدهای ناشی از کار کودکان بهزیستی استان سمنان به ارائه خدمات به این قشر از جامعه می‌پردازد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه سال گذشته به ۷۴ نفر از این کودکان در استان و خانواده‌های آن‌ها خدمات لازم ارائه‌شده است، ابراز داشت: اعتبارات تخصصی در ردیف ساماندهی و توانمندسازی کودکان خیابانی باهدف توانمندسازی، حمایت تحصیلی و پیشگیری از بازماندگان از تحصیل و عیدانه به کودکان واجد شرایط اختصاص‌یافته است.

امیر جان در ادامه تصریح کرد: بخشی از کودکان کار تحت حمایت بهزیستی استان سمنان در سال ۹۶ ترخیص و نیازمند حمایت در سال ۹۷ بودند نیز خدمات تخصصی این سازمان را دریافت کردند.

وی افزود: رفع مشکلات موضوع کودکان کار تنها در حوزه بهزیستی نیست و این مهم می‌طلبد تا دستگاه‌های متولی نیز در این زمینه ورود جدی‌تری داشته باشند و هم‌راستا با بهزیستی گام بردارند تا این کودکان از زندگی مطلوبی برخوردار شوند.

 ۱۲ ژوئن روز جهانی کار کودکان نامگذاری شد که این روز برای افزایش آگاهی و فعالیت در زمینهٔ جلوگیری کار کودکان از سوی سازمان بین‌المللی کار پیشنهاد شده‌است.

کد خبر 439

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد