۵۵۲ کودک کار در استان بوشهر وجود دارد

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۵۵۲ کودک کار ایرانی و غیر ایرانی در این استان شناسایی شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از بوشهر؛ دکتر علی پولادی ریشهری عصر چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان کار استان بوشهر افزود: از این تعداد ۶۱ کودک ایرانی و ۴۹۱ کودک  اتباع خارجی هستند.
وی اضافه کرد: باتوجه به آمارها بیشترین کودکان کار موجود در استان بوشهر غیرایرانی هستند.
پولادی ریشهری افزود: در سه سال گذشته دستور العمل جامع حمایت از کودکان کار و وظایف هریک از دستگاه ها مشخص شده است.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر یادآورشد: براساس این مصوبه در راستای تامین فضا و جای مناسب در سال ۹۴، ۲ مرکز باعنوان مرکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده در سه سطح پیشگیری در استان راه اندازی شد.
پولادی ریشهری گفت: با توجه به اینکه آسیبهای اجتماعی فرابخشی است سازمان بهزیستی نمی تواند به تنهایی در این بخش فعالیت کند و نیازمند همکاری سایر سازمانهاست.
وی یادآور شد: براساس آمارها کودکان کار خیابانی ایرانی انگشت شمار هستند و اغلب آنها غیرایرانی هستند که باید تعیین تکلیف شوند.
پولادی ریشهری عنوان کرد: سال گذشته با اجرای طرح جذب و حمایت،  گروه های سازماندهی شده کودکان کار را شناسایی  شدند و در زمان حاضر چنین گروه های سازماندهی شده ای در استان وجود ندارد.
وی یادآور شد: هرچند ۲ مرکز حمایتی برای نگهداری این کودکان در استان وجود دارد اما با بودجه ای که بهزیستی برای توانمند سازی آنها  پرداخت می کند  امکان حمایت ۱۰۰ درصدی از این کودکان فراهم نیست.
 

کد خبر 422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =