جمع آوری زکات فطره در ۸۷۳  پایگاه ثابت و سیار بهزیستی استان زنجان

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت :  ۱هزار و ۸۱۴ صندوق  در ۸۷۳ پایگاه ثابت و سیار بهزیستی در روز عید فطر  اماده  جمع آوری زکات فطره و کفاره مومنین و خیرین  در سطح استان است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از زنجان، محمد محمدی اظهار کرد : با توجه به هماهنگی های انجام شده صندوق های جمع آوری زکات فطره در  مصلی ، میادین و خیابان های سطح شهر با هدف دسترسی راحت عموم مردم برای ادای  واجب شرعی  مستقر خواهد شد.


محمدی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد پایگاه های جمع آوری زکات فطریه ۸۳۰ و تعداد صندوق های مستقر در معابر و مساجد ۹۵۹ صندوق بوده عنوان کرد : در سال گذشته مبلغ ۱ میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریال زکات فطریه جمع آوری شده توسط مراکز دولتی و غیر دولتی در زمینه مسکن، درمان، جهیزیه مددجویان هزینه و به حساب مددجویان نیازمند بهزیستی واریز شد.


این مقام مسئول افزود: در سال گذشته ۱هزار و ۷۹ مورد کمک هزینه مسکن، درمان، جهیزیه، مواد غذایی پوشاک و لوازم خانگی از محل جمع آوری زکات فطره به مددجویان بهزیستی استان زنجان اختصاص یافت.
وی عنوان نمود : در سال گذشته بیش از هزار و ۴۰۰ بسته غذایی به ارزش بیش از ۲  میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بین جامعه هدف توزیع شد.


مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : در سال جاری نیز شهروندانی که تمایل دارند زکات فطره خود را به صورت جداگانه به مددجویان بهزیستی اختصاص دهند می توانند با مراجعه به پایگاه های اختصاصی بهزیستی در مصلی خاتم الانبیاء، شیرخوارگاه شهید ثمین تاب و یا اداره کل بهزیستی استان اقدام به پرداخت زکات فطره نمایند.


محمد محمدی در خصوص جذب شیوه های جذب فطریه توسط بهزیستی  افزود: حساب مشارکتهای مردمی بهزیستی به شماره کارت مجازی ۵۰۲۹۰۸۱۰۱۰۳۲۱۸۰۶ آماده دریافت مبلغ فطریه و کفاره، نذورات و کمکهای مردمی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان زنجان جهت صرف در امور خیریه وکمک به جامعه هدف بهزیستی است.


وی افزود: در این پرداخت مبلغ فطریه و کفاره سال با توجه به تعداد خانوار محاسبه و به تفکیک در بانک اطلاعات پرداختی ذخیره می شود تا با در نظر گرفتن هدف خیر هزینه شود.
به گفته وی تمام  پرداخت ها از طریق این سامانه با دادن شماره رهگیری قابل پیگیری است و مردم می توانند با تکمیل فرم های این بخش، مبلغ اهدایی خود را برای مصرف خاص تعیین کنند تا فقط در همان مورد هزینه شود.


محمدی ضمن دعوت از تمامی اقشار جامعه برای کمک به اهداف بهزیستی و بیان ابعاد مسئولیت اجتماعی این اقدام گفت: براساس فتوای مراجع تقلید، مؤمنان روزه‌دار می‌توانند زکات اموال و زکات فطره خود را به سازمان بهزیستی که متولی افراد دارای معلولیت، کودکان و زنان بی سرپرست و آسیب دیدگان اجتماعی است، پرداخت کنند.

کد خبر 349

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =