بودجه درنظر گرفته شده برای لایحه حقوق معلولان کم است

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پیش بینی یک هزار و 200 میلیارد تومان برای اجرای قانون حمایت از معلولان، گفت: این عدد بسیار کم است.

محمد نفریه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار پیش بینی شده از درآمدهای اختصاصی دولت هست و امکان دارد محقق نشود اما در لایحه بودجه پیش بینی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که اعتبار پیش بینی شده برای اجرای قانون حمایت از معلولان در سال جاری محقق شود.

نفریه گفت: پیش بینی اولیه برای اجرای این قانون بیش از 16 هزار میلیارد تومان آن هم قبل از این گرانی ها و شرایط اقتصادی بوده و اکنون این عدد به طور قطع بیشتر شده است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: تحقق بودجه پیش بینی شده برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان جای سئوال دارد و بستگی به پیگیری ها دارد و تلاش می کنیم همانطور که بودجه های جاری را به صورت یک دوازدهم مانند تنخواه می دهند ، اعتبار قانون حمایت از حقوق معلولان را نیز به صورت تنخواه دریافت کنیم.

نفریه افزود: در این صورت امیدواریم که این اعتبارها را بتوانیم به سرفصل ها اختصاص دهیم چون بودجه ای که آخر سال برسد، باز بودجه خوبی نخواهد بود چون اجرای هر سرفصل از قانون معلولان نیاز به مقدمه ها و موخره هایی دارد.

وی یادآور شد: در قانون حمایت از حقوق معلولان به مسائلی مانند اشتغال و مناسب سازی مسکن توجه شده و سرفصل های هزینه کرد اعتبارات این قانون مشخص است.

نفریه تاکید کرد: در حال حاضر در حال رایزنی و بحث هستیم تا اعتبار کم پیش بینی شده برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان را به صورت تنخواه و یک دوازدهم ، یک دوازدهم دریافت کنیم.

قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوب اسفند سال 96 بود که در هشتم اردیبهشت امسال از سوی ریاست جمهوری به دستگاه های ذیربط ابلاغ شد. 
این قانون به مسائلی مانند مناسب سازی، دسترس پذیری و تردد و تحرک، خدمات بهداشتی، درمانی و توانبخشی، امور ورزشی، فرهنگی، هنری و آموزشی، کارآفرینی و اشتغال، مسکن، فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی های عمومی، حمایت های قضایی و تسهیلات مالیاتی، معیشت و حمایت های اداری و استخدامی و برنامه ریزی، نظارت و منابع مالی می پردازد. 
مسئولان از سال گذشته بارها نوید داده بودند که قرار است تحولاتی اساسی در زندگی معلولان اجرا شود اما هنگام اختصاص ردیف بودجه ها در نهایت تعجب، هیچ ردیفی برای معلولان در نظر نگرفته شد اما بعدها 1200 میلیارد تومان برای اجرای آن در نظر گرفته شد که این رقم امید افراد دارای معلولیت را نقش بر آب کرد.

کد خبر 320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یه معلول بدبخت IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
    2 0
    واقعا خیلی زندگی واسمون سخت شده