ساوجبلاغ | نواختن زنگ پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان ساوجبلاغ

روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با حضورعلی مطهرنژاد معاون سیاسی واجتماعی فرمانداری ساوجبلاغ،سرهنگ‌علیزاده فرمانده سپاه پاسداران،نمایندگانی ازنیروی انتظامی،کمیته امداد،شبکه بهداشت ودرمان و جمعی از خانواده های دارای کودکان ۳ تا ۶ سال به میزبانی اداره بهزیستی شهرستان ساوجبلاغ زنگ پیشگیری از تنبلی چشم در محل درمانگاه فرهنگیان شهر هشتگرد نواخته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛در این مراسم"انسیه علیزاده"رئیس اداره بهزیستی شهرستان ساوجبلاغ ضمن تشکر وخیر مقدم به مدعوین خاطر نشان کرد: تنبلی چشم بدون علائم بوده وتنها راه جلوگیری ازآن مراجعه به مراکز غربالگری بینایی میباشد.

درادامه مجری طرح غربالگری بینایی در شهرستان ساوجبلاغ آماری ازعملکرد سال گذشته به شرح ذیل ارائه داد:

*در سال ۱۴۰۲ با کمک گروه های جهادی،مدارس،مساجد و خانه های بهداشت از طریق ۳۲ پایگاه دائم و غیر دائمی مستقر در سطح شهرستان توانستیم از تعداد ۷۵۰۸ کودک سه تا شش سال مشمول این طرح در سطح شهرستان،۷۰۰۰ کودک را مورد سنجش و ویزیت طرح غربالگری بینایی قرار دهیم و ۹۱ درصد کودکان در این طرح شرکت نمودند.

همچنین از این تعداد ۴۶۵ کودک مشکوک به کم بینایی و آمبلیوپی شناسایی و به مراکز درمانی و پزشکان متخصص ارجاع شده که تعداد ۲۱۶ کودک در لیست درمان عیوب انکساری،آستیگماتیسم و سایر اختلالات بینایی و دریافت عینک قرار گرفتند.

گفتنیست "علی مطهرنژاد" معاون سیاسی واجتماعی فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ ضمن ابراز خشنودی ازبرپایی دائمی پایگاه غربالگری بینایی درسطح شهرستان اذعان داشت:ادامه این فعالیت منوط به همکاری تمامی ادارات مرتبط بوده و خاطر نشان کرد:فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ آماده هرگونه همکاری در این طرح می باشد.

کد خبر 107253

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد