تلفن ۱۲۳ بهزیستی در شهرستانها فعال وآماده دریافت گزارش کودک آزاری است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از استقبال مردم شهر زنجان از خدمات ۱۲۳ در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی جهت مداخله در بحران در کل استان فعال است و شهروندان  می توانند در صورت مشاهده هرگونه کودک آزاری ، همسرآزاری ، افکار و اقدام به خودکشی و... با کارشناسان خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس حاصل نمایند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو در جلسه هماهنگی و هم اندیشی مراکز اورژانس اجتماعی افزود: مددجویان آسیب دیده و یا در معرض آسیب  بر مبنای قوانین بالا دستی و دستورالعمل های تخصصی بهزیستی کشور و پس از مداخلات تخصصی اولیه ، در جهت رفع و کاهش بحران در  مرکز نگهداری موقت  اورژانس اجتماعی اسکان می یابند و ترخیص از این مراکز نیز باید بر طبق دستورالعمل و با رعایت جمع جهات و در راستای صلاح فرد صورت گیرد  .

وی ضمن تاکید بر اهمیت آموزش تخصصی کارشناسان اورژانس اجتماعی گفت: با توجه به ظهور و بروز آسیب های نوپدید ،آموزش منظم و کارآمد  به کارشناسان مرتبط با آسیب های اجتماعی می تواند موجب بهبود خدمات رسانی  به جامعه هدف گردد.

وی پیشگیری از  آسیب های اجتماعی را موضوعی چندوجهی و بین دستگاهی دانست و تصریح کرد: همکاری و تعامل بین بخشی  در کنار مشارکت و همراهی مردم  راه موثر پیشگیری از آسیب های اجتماعی  است و آحاد مردم باید نسبت به کودک آزاری، همسرآزاری، خودکشی  حساس بوده و در صورت مشاهده آن را  به خط ۱۲۳ گزارش نمایند .

این مقام مسئول تاکید کرد: پس از  دریافت گزارش  کودک آزاری در خصوص آزار جنسی، عاطفی، روانی ، غفلت  ، بهره کشی  و خشونت های جسمی که منجر به آسیب و به خطر افتادن جان کودک می شود کارشناسان  اورژانس اجتماعی جهت انجام مداخلات تخصصی در محل حضور یافته و در صورت نیاز  با در دست داشتن دستور قضایی اقدام می نمایند.

 وی یادآور شد:  در حال حاضر برنامه اورژانس اجتماعی در   ۵  شهرستان و با ۶ خودرو ، خدمات تخصصی و سریع اورژانس اجتماعی را   به عموم ارائه  می نماید .

کد خبر 107193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد