برگزاری سومین رویداد هم مسیر اتیسم با عنوان " از خزر تا خلیج فارس" در شهرستان رشت

صبح روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه ، سومین رویداد هم مسیر با اتیسم با عنوان " از خزر تا خلیج فارس" ، بمنظور آگاهی رسانی و شکوفایی توانایی های طیف اتیسم  با حضور آریا طوفانی مدیرکل بهزیستی گیلان، مهندس علیزاده معاون فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و سایر مسئولین شهری و جمعی از فرزندان طیف اتیسم با همراهی خانواده ها در پارک قدس شهر رشت برگزار شد.

مدیرکل بهزیستی گیلان، در بخشی از این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فرزندان طیف اتیسم، عنوان کرد: یکی از برنامه های دامنه دار سازمان بهزیستی، آگاهی بخشی عمومی از چگونگی برقراری ارتباط با افراد دارای اختلال اتیسم است که این برنامه ها از روز سیزدهم فروردین همزمان با آغاز روز جهانی آگاهسازی اتیسم بمدت یک ماه با عناوین مختلف در کشور برگزار می گردد.

طوفانی بابیان اینکه یکی از مباحث مهم بهزیستی در حوزه توانبخشی، مبحث آموزش و آگاهسازی اتیسم است، خاطرنشان کرد: برپایی و اجرای این برنامه ها اساساً به منزله شناسایی و آگاهسازی جامعه است و هدف اصلی سازمان این است که نشان دهیم این افراد آموزش پذیر هستند و با انجام ورزش و تحرکات مفید و ایجاد نشاط و روحیه از رفتارهای نامتعارف آنها کاسته و منجر به رفتارهای مناسب خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی گیلان در خاتمه از تمامی دست اندرکاران و مربیان آموزشی فرزندان طیف اتیسم قدردانی کرد و گفت: آموزش تخصصی و صحیح یکی از مواردی است که می تواند تاثیر بسزایی در فرآیند درمان و آرامش فرزندان طیف اتیسم داشته باشد و در این مسیر سازمان بهزیستی همواره پشتیبان خانه های اتیسم است تا گامی موثر در جهت درمان و آگاهی بخشی عموم جامعه نسبت به فرزندان طیف اتیسم برداشته شود.

همچنین در پایان این مراسم از سید ابوالفضل شفیعی حافظ کل قرآن دارای اختلال اتیسم، توسط مدیرکل بهزیستی گیلان و سایر مسئولین، تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 106548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد