هدف آموزش خود مراقبتی بهزیستی رشد شخصیتی بانوان است 

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان از اجرای طرح خود مراقبتی بانوان خبر داد وگفت: این طرح با بکارگیری رویکرد همیاری تلاش می کند ضمن ایجاد زمینه های مساعد برای رشد شخصیت زنان و دختران و احیاء حقوق مادی و معنوی آنها خدماتی را برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ارائه کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان شهناز آقاخانی افزود : در طی دو سال گذشته طرح خودمراقبتی برای یک هزار و۵۰۰ نفر از دختران و بانوان جهت آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد اجرا شده است. 

وی تصریح کرد: این دوره ها بخصوص در سطح پیشگیری اولیه طراحی وتامین  شده به نحوی که تلاش برای پیشگیری از ظهور یا گسترش انحرافات و مشکلات اجتماعی به عنوان یک سیاست هماهنگی فرابخشی مبنای عمل قرار گیرد.

وی از دیگر اهداف اجرای برنامه های خودمراقبتی ، همیار مادروکودک و مشارکت اجتماعی بانوان وطرح پازک ( پیشگیری از اعتیاد در زنان، کودکان ، نوجوانان) را ارتقای سطح آگاهی افراد در زمینه ی پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اعتیاد در زنان، کودکان ، نوجوانان و  ترویج مسئولیت پذیری پدران وکمک به تغییر نگرش مادران از مادر کامل به مادر کافی بیان کرد.

آقاخانی عنوان کرد: طرح آگاهسازی دختران و زنان با تاکید بر خودمراقبتی برای دومین سال متوالی برای دختران و زنان در محلات آسیب خیز و مدارس شش شهرستان در دو گروه سنی دختران نوجوان وجوان دارای دامنه سنی ۲۰-۱۳ سال  و زنان جوان دارای دامنه سنی ۴۰-۲۰ سال اجرا شد.

این مقام مسئول گفت: با اجرای این طرح مخاطبین می توانند به استقلال، خودباوری واحیاء حقوق مادی ومعنوی خود دست یافته و با تغییر مطلوب شرایط بر محیط زندگی کنترل نسبی داشته باشند.

کد خبر 105247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد