کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در قزوین برگزار شد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از برگزاری کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با عنوان «والد آگاه، فرزند ایمن» در قزوین با هدف افزایش دانش والدین و پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیادآور خبر داد.

علی دهباشی‌پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به اهمیت پیشگیری از اعتیاد در جامعه به ویژه در بین جوانان و نوجوانان اظهار کرد: وجود والدین آگاه و دلسوز در خانواده به دلیل برقراری ارتباط عاطفی مناسب و درک نیاز و مشکلات فرزندان، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از اعتیاد دارد.
وی افزود: خانواده‌ها می‌توانند با تامین نیازهای اساسی، ایجاد فضایی شاد و امن در خانواده، راهنمایی و گفتگو، وضع قوانین مناسب و نظارت بر امور فرزندان، آنان را از گرفتار شدن در بسیاری از رفتارهای پرخطر و ناهنجاری‌های اخلاقی از جمله مصرف مواد و بزهکاری مصون سازند.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه باید به این امر واقف باشیم که قطعا والدین آگاه، فرزندان ایمن تربیت خواهند کرد، ادامه داد: برای تحقق این هدف مهم برگزاری کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با عنوان "والد آگاه، فرزند ایمن" در دستور کار بهزیستی استان قزوین قرار گرفته است.
وی هدف از برگزاری کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد را افزایش دانش والدین، اطلاع رسانی به گروه مخاطب و پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیادآور عنوان کرد و گفت: والدین باید بدانند که با ایجاد تعامل مستمر و قوی با فرزندان، خطر وقوع آسیب‌های اجتماعی و گرفتار شدن در دام اعتیاد در خانواده‎ها کمتر دیده می‌شود.
دهباشی‌پور خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته این‎ کارزار از تاریخ پنجم تا بیستم اسفند ماه امسال با تولید محتواهای مناسب در مکان‌های عمومی و پرتردد، بیلبوردها و فضای شهری، فضای مجازی، رادیو، تلویزیون و نصب پوستر در سطح شهر برگزار می‌شود.
وی در ادامه بیان کرد: این کارزار دارای یک پیام اختصاصی است با این عنوان که "آیا می‌دانی الان فرزندت کجاست؟" و محور پیام توجه به فضاهای تعاملی فرزندان و افرادی است که با آنان معاشرت و رفت و آمد دارند.
این مسئول در پایان بیان کرد: بر این اساس همایشی هم روز (۱۵ اسفند) با حضور ارگان‌های دولتی، معاونین، روسای ادارات و کارشناسان، موسسات فعال در حوزه پیشگیری از اعتیاد بهزیستی استان قزوین و مردم محلات تحت پوشش برنامه برگزار شد.
کد خبر 103686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد