در رسانه | حضور مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در برنامه "ذره بین" صدای مرکز استان

حسن شرفی مدیر کل بهزیستی استان با حضور در برنامه ذره بین، به معرفی خدمات و اقدامات شاخص اداره کل بهزیستی استان در دولت سیزدهم پرداخت.

به گزارش روابط عمومی  بهزیستی خراسان جنوبی، مدیر کل بهزیستی استان در ابتدای صحبت های خود، ضمن عرض تبریک دهه مبارک فجر، به توجه خاص دولت سیزدهم به اقشار کم درآمد و محرومان اشاره کرد. وی سپس به بیان بخشی از برنامه ها و فعالیت های اداره کل بهزیستی استان در ایام الله دهه فجر پرداخت که از مهمترین این برنامه ها می توان به واگذاری ۴۸ واحد مسکن معلولین و مددجویان، افتتاح ۳۰ طرح اشتغال، افتتاح مرکز توانمند سازی و صیانت اجتماعی، راه اندازی اولین مرکز مشاوره روان درمانی در استان، راه اندازی اولین مرکز مشاوره کودکان با نیازهای ویژه، راه اندازی مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی اختلال مصرف مواد، ارائه خدمات رایگان غربالگری ژنتیک، غربالگری بینایی و شنوایی اشاره کرد.
️شرفی در ادامه صحبت های خود ضمن اشاره به اینکه از دهه فجر سال گذشته تا کنون تعداد ۳۳۵ واحد مسکن، تحویل مددجویان تحت حمایت شده است، به تشریح شرایط و ضوابط بهره مندی مددجویان از خدمات مسکن و مساعدت های سازمان بهزیستی برای ساخت مسکن پرداخت.
️موضوع پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و شرایط بهره مندی از این تسهیلات، پرداخت مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن از ابتدای سالجاری تا کنون، اشاره به بسترهای فراهم شده برای اشتغال مددجویان و نحوه بهره مندی از تسهیلات کارفرمایی، و مشوق های بیمه ای، بخش دیگری از صحبت های مدیر کل بهزیستی، در برنامه ذره بین بود.
️نهضت تامین اقلام توانبخشی برای جامعه هدف بخش بعدی صحبت های مدیر کل بهزیستی در برنامه ذره بین بود. شرفی در این خصوص گفت: یکی از اهداف و برنامه های اولویت دار بهزیستی استان در سالجاری، موضوع تامین اقلام کمک توانبخشی برای معلولان بود. مدیر کل بهزیستی استان بیان داشت: پس از احصاء نیازهای معلولان، سه وسیله اولویت دار شامل سمعک ، ویلچر و تشک مواج بیشترین نیاز معلولان در سطح استان بودند.
️️وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اعتبارات سازمان بهزیستی کمتر از نیاز استان برای تامین کامل اقلام فوق بود، لذا از طریق رایزنی و پیگیری های متعدد که شامل صدور احکام جایگزین از سوی دستگاه قضایی استان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد علوی و کمک خیرین، نیاز معلولان را به اقلام کمک توانبخشی مرتفع خواهیم کرد و هیچ معلول متقاضی پشت نوبتی در این زمینه در استان نخواهیم داشت.
️ ارائه آمار مقایسه ای از افزایش ۵ برابری میزان مستمری مددجویان، افزایش مبلغ تسهیلات ودیعه مسکن، کمک بلاعوض ۳۵۰ میلیارد ریالی دولت برای مسکن معلولین و مددجویان، تامین اعتبار ویژه برای جذب کامل متقاضیان پشت نوبت دریافت مستمری، انعقاد تفاهم نامه با بیمه سلامت در راستای کمک به هزینه های درمان معلولین، بهره مندی کودکان معلول از خدمات گروه خیریه محکم و ... از مهمترین خدمات و حمایت های دولت سیزدهم به جامعه هدف بهزیستی بود که مدیر کل بهزیستی استان در بخش پایانی صحبت های خود، به آن ها اشاره نمود.

کد خبر 102180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد