نشست مطبوعاتی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

نشست مطبوعاتی مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خانه مطبوعات استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان جنوبی، مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی از افتتاح ۴۸ واحد مسکن معلولان و مددجویان تحت حمایت بهزیستی خراسان جنوبی در دهه فجر امسال خبر داد. حسن شرفی در جمع خبرنگاران و در تشریح برنامه ‌های دهه فجر بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۱۸ واحد برای خانواده‌های دو معلول، هفت واحد برای ایتام و ... است. وی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی، خانواده ‌های تک معلول ۱۰۰ میلیون تومان، دو معلول شهری ۲۰۰ میلیون تومان و دو معلول روستایی ۱۵۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض حمایت میشوند. وی یادآور شد: همچنین هزینه پروانه، آب، برق و گاز برای جامعه هدف بر طبق ضوابط رایگان میباشد.

افتتاح ۳۰ طرح اشتغال مددجویان در دهه فجر

 وی با اشاره به افتتاح ۳۰ طرح اشتغال مددجویان بهزیستی در دهه فجر گفت: از این تعداد ۲۹ طرح خوداشتغالی و یک طرح کارفرمایی است. مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی آموزش رایگان برای زوجین، غربالگری رایگان شنوایی و بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال، غربالگری شنوایی نوزادان و مشاوره های ژنتیک به صورت رایگان، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، ورزشی، برپایی نشست های بصیرتی ویژه نوجوانان، پویش قصه گویی، راه اندازی مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی، راه اندازی مرکز مشاوره کودکان با نیازهای ویژه در شهرستان بیرجند، راه اندازی اولین مرکز مشاوره تخصصی روان درمانی در مرکز استان، کمپ میان مدت در شهرستان طبس و... را از برنامه های دهه فجر اعلام کرد.

مناسب سازی منازل معلولان

وی با بیان اینکه کاشت حلزون از طریق دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای مددجویان از دیگر اقدامات بهزیستی است، ادامه داد: طرح پایلوت شناسایی افراد در معرض خطر از نظر بروز اختلالات ژنتیکی برای اولین بار در طبس اجرا می شود. مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه مناسب سازی منازل برخی معلولان در استان هم انجام شده است، خاطر نشان کرد: ١٣٦ هزار نفر در سامانه بهزیستی ثبت نام کرده اند و انواع خدمات را دریافت میکنند که ٤٤ هزار خانوار تحت پوشش ما هستند.

۲۰ هزار و ۲۹۶ معلول تحت پوشش بهزیستی

 وی تعداد افراد تحت پوشش این مجموعه حمایتی را ۲۰ هزار و ۲۹۶ معلول اعلام کرد و گفت: یارانه پرداختی در سال ۹۹ به مراکز از ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ماه در سال جاری رسیده است.

هیچ مددجوی پشت نوبتی در استان وجود ندارد

شرفی با بیان اینکه در استان پشت نوبت مستمری نداریم، کمک هزینه مستمری پرداخت شده در هر ماه به افراد تحت پوشش را در سال ۹۹ بالغ بر ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این رقم در سال جاری به ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. وی اعتبار تملک دارایی اختصاص یافته در سال ۹۹ را ۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم در حال حاضر به ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

بیشترین معلولیت استان جسمی، حرکتی و ذهنی است

وی شاخص معلولیت در کشور را ۲/۱۷ و در استان ۲/۶۳ درصد عنوان کرد و گفت: در استان بیشترین معلولیت جسمی، حرکتی و ذهنی و کمترین معلولیت مربوط به نوع اختلالات گفتار و درمان است.

خطوط ارتباطی برای بهره مندی از خدمات بهزیستی

وی گریزی به خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ در زمینه خانوادگی، تحصیلی، فردی، ۰۹۶۲۸ مشاوره اعتیاد و ۱۲۳ خط اورژانس اجتماعی زد و یادآور شد: شهروندان می توانند در زمینه های ذکر شده مشاوره دریافت کنند. شرفی با بیان اینکه اعتبارات تملک استان امسال ۸ میلیارد و ۸۰۰ تومان بوده است، گفت: ۲۰ مرکز روزانه، ١٦ مرکز حرفه آموزی، ٢٤ مرکز توانبخشی شبانه روزی با ۸۳۷ معلول در استان فعال است.

حمایت از خانواده های دوقلو و سه قلو

شرفی با بیان اینکه حق پرستاری بیماران ضایعه نخاعی ماهانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است، گفت: حمایت از خانواده های دوقلو و سه قلو داریم که بر این اساس خانواده دوقلو از دهک یک تا پنج و خانواده سه قلو از دهک یک تا هفت تا سن ٦ سال میتوانند از تمام خدمات بهزیستی به صورت رایگان استفاده کنند.

کد خبر 101101

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد