جشن تکلیف دختران در بیجار

به مناسبت دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س)، جشن تکلیف دختران در شهرستان بیجار با حضور جمعی از مسئولین، دختران نو مکلف و خانواده‌های آنان در نمازخانه اداره بهزیستی بیجار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان، در این مراسم معنوی، حجت‌الاسلام و المسلمین نوراللهی، ضمن تبریک روز دختران و گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت معصومه(س)، با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در دین مبین اسلام، اظهار داشت: "دختران مسلمان باید با مطالعه درباره شخصیت حضرت معصومه(س) و الگوگیری از سیره ایشان، مسیر زندگی خود را بر پایه تقوا و پرهیزگاری بنا نهند. "

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف، گوهر گرانبهایی است که دختران باید آن را حفظ کنند، افزود: "دختران باحجاب، مایه افتخار و عزت خانواده و جامعه هستند و باید با حفظ این حجاب الهی، در مسیر ارزش‌های اسلامی گام بردارند. "

در ادامه این مراسم، برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی اجرا و در پایان، هدایایی به رسم یادبود به دختران نو مکلف اهدا شد.

رئیس اداره بهزیستی بیجار نیز در این مراسم، ضمن تبریک این روز خجسته به دختران نو مکلف، اظهار امیدواری کرد که این عزیزان با الگوگیری از سیره ائمه اطهار(ع) و با حفظ حجاب و عفاف، در مسیر تعالی و سعادت گام بردارند.

وی با تأکید بر اهمیت تربیت دینی و اخلاقی فرزندان، گفت: "خانواده‌ها نقش مهمی در تربیت نسل آینده دارند و باید با ایجاد فضایی معنوی و با صبر و حوصله، فرزندان خود را به ارزش‌های والای انسانی و اسلامی آشنا کنند. "

برگزاری این جشن معنوی، شور و نشاطی وصف‌ناپذیری را به جمع دختران نو مکلف و خانواده‌های آنان هدیه کرد و آنان را به استقبال از بهار عفاف و بندگی فراخواند.

منبع: روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان

کد خبر 108255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد