نشست هم اندیشی مدیر کل بهزیستی استان بوشهر با مسئولین مراکز اقامتی درمان و بازتوانی اعتیاد

به منظور ارزیابی عملکرد و بررسی چالش های مراکز اقامتی درمان و بازتوانی اعتیاد، نشستی با حضور دکتر حیدر عزیزنژاد مدیر کل، مهرناز اسکندری معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر و مسئولین مراکز اقامتی درمان و بازتوانی اعتیاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر در این نشست دکتر حیدر عزیزنژاد مدیر کل بهزیستی استان ضمن قدردانی از تلاشهای موثر و ارزنده مسئولین و کارکنان مراکز پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد در سطح استان تصریح کرد : همه ما دغدغه ها و مشکلات خانواده های افراد درگیر اعتیاد را درک می کنیم و می دانیم مصرف مواد چه پیامدها و آثار مخرب و تبعات جبران ناپذیری برای فرد، خانواده و جامعه به همراه دارد.
دکتر عزیزنژاد مدیر کل بهزیستی استان در خطاب به مسئولان مراکز اقامتی درمان و بازخوانی اعتیاد گفت: شما پا به یک عرصه مهمی گذاشتید و خود در راستای پیشگیری از اعتیاد در جامعه قدمهای موثری برداشتید که در این خصوص جای تقدیر دارد.
مدیر کل بهزیستی استان یکی از معضلات مهم جامعه امروز ملی و بین المللی را اعتیاد دانست که باید مسئولین با تدابیر ویژه خود و ایجاد راهکار نسبت به این پدیده شوم اقدام موثری را انجام دهند.
عزیزنژادتصریح کرد: ما اعتیاد را نیاز به یک پاسخ می دانیم و این نیاز برخواسته ازمشکلات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سلامت، افسردگی می باشد که هر کدام به دلایلی می تواند بروز یک رویداد، شروع و سوق دادن به دام اعتیاد باشد.

نشست هم اندیشی مدیر کل بهزیستی استان بوشهر با مسئولین مراکز اقامتی درمان و بازخوانی اعتیاد

مدیر کل بهزیستی استان به تغییرات و مدل اعتیاد در جامعه جهانی اشاره کرد و افزود: در طول دهه های گذشته تغییراتی در ساختار و مدل اعتیاد ایجاد شده بطوریکه که در جامعه جهانی بالغ بر بیش از ۲۷۰ میلیون نفر افراد مبتلا به اعتیاد تخمین زده شده است که می توان آن را به یک پیام هشدار دهنده برای جامعه جهانی قلمداد کرد.
عزیزنژاد ادامه داد: متاسفانه در جهان سالیانه بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد دلار در بحث اعتیاد گردش مالی وجود دارد که سود حاصل از مواد مخدر در سال بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار در جهان ذکر شده است که متاسفانه این رویه منافع مهمی برای بعضی ها ایجاد کرده که این می تواند آسیب جدی را برای جامعه داخلی و بین المللی ایجاد کند.
وی اعتیاد را یک معضل بسیار شدید در جامعه امروزی دانست و افزود: متاسفانه در جامعه شاهد این هستیم که خیلی ها به طریقی به دامن اعتیاد افتادند چه بسا کسانی که شخصیتهای مهم اجتماعی بودند ولی با ورود و استعمال این مواد، خیلی از سرمایه های اجتماعی از میان رفته اند.
مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: سازمان بهزیستی به عنوان یک دستگاه حمایتی و تخصصی در بحث پیشگیری سعی خواهد کرد اقدامات موثری را در راستای پیشگیری از معضلات اجتماعی به ویژه مواد مخدر و با ایجاد کلاسهای آموزشی و مشاوره ای برای مراکز ایجاد کند.
عزیزنژاد با تاکید بر مشکلات گوناگون مراکز در بحث های پرداختی هزینه های حامل های انرژی و همچنین تعرفه های موجود تصریح کرد: با رایزنی و جلسات آتی که با مسئولان استانی و کشوری خواهیم داشت این موارد حتما ذکر خواهد شد و به جد پیگیری خواهیم کرد.
مدیر کل بهزیستی استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود به استاندارد سازی و ایمنی ساختمان مراکز اشاره کرد و اذعان داشت: همه مراکز باید اصول و استانداردهای لازم در همه ابعاد را رعایت کنند و مراکزی که در این قضیه قصور کنند طبق قانون و مقررات با آنان برخورد خواهد شد.
دکتر عزیزنژاد تصریح کرد: توانمند سازی افراد دارای اعتیاد پس از درمان از نیازهای ضروری این عزیزان هست که با امکانات و ظرفیتهای موجود و دادن تسهیلات ارزان قیمت جهت اشتغال پایدار آنان بهزیستی استان با بودن وجود اعتبار از آنان حمایت خواهد کرد.
مدیر کل بهزیستی استان در پایان به خدمات ارزنده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: بیش از ۴ هزار نفر شهید و ۱۵ هزار جانباز از نیروهای انتظامی تقدیم انقلاب کردند که این کار بسیار ارزنده و به یادماندنی خواهد بود.
در ابتدای این جلسه نیز مهرناز اسکندری ضمن تشریح گزارشی از اقدامات مراکز در سال ۱۴۰۲ گفت : ۱۴ مرکز در این استان در این راستا به خدمات می پردازند که از این تعداد ۱۳ مرکز مربوط به آقایان و ۱ مرکز به بانوان می باشد.
اسکندری گفت: بیش از ۴۸۰۰ نفر در این مراکز پذیرش شدند و خدمات موثر و تخصصی دریافت کردند.
در پایان مسئولان مراکز به بیان، نظرات و پیشنهادات خود و ارائه راهکارهای مناسب پرداختند.
کد خبر 108126

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد