۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳

کارگاه آموزشی تاثیر گذار باشیم در بهزیستی فارس

به مناسبت هفته ملی جمعیت برگزار شد
کارگاه آموزشی تاثیر گذار باشیم در بهزیستی فارس

کارگاه آموزشی تاثیر گذار باشیم در راستای موضوع جوانی جمعیت و سالمندی با همکاری معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی فارس و دفتر امور بانوان استانداری فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:

اثنی عشری معاون امور توسعه پیشگیری و مشاور مدیر کل بهزیستی فارس, در این کارگاه در جمع کارشناسان بهزیستی فارس با بیان اینکه جمعیت جوان اساس توسعه و آبادانی هر جامعه است و باید حفظ و صیانت شود، افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر پنجره فرصت افزایش جمعیت در کشور گشوده است، بدیهی است بهره‌مندی از این فرصت مستلزم مدیریت صحیح و استفاده بهینه از امکانات بالقوه توأم با برنامه‌ریزی و اتخاذ سیاست‌های حمایتی برای ترغیب به فرزندآوری است و انتظار می‌رود در این فرصت، مسیر برای سازندگی شکوفایی و بالندگی کشور فراهم شود.

اثنی عشری تقویت هویت مادری، اجرای منشور کرامت مادری، تحکیم خانواده و تقویت نشاط درون خانواده، بی‌فرزندی، تک‌فرزندی، دیرفرزندی، کم‌فرزندی و عوارض آن‌ها، مقابله با مساله سقط عمدی ‌جنین، ناباروری، دلایل و راهکارها، ترویج ازدواج بهنگام و آسان و پایدار، مقابله با بی‌ازدواجی و دیر ازدواجی و طلاق، ترویج زایمان طبیعی و ایمن و فیزیولوژیک و جوانی جمعیت را از عنوان های آموزشی و مد نظر این کارگاه عنوان کرد.

مشاور مدیر کل بهزیستی فارس در امور بانوان با اشاره به تاکید و تذکر مکرر مقام معظم رهبری مد ظله العالی نسبت به خطرها و آسیب‌های جبران‌ناپذیر سالمندی در کشور گفت: هفته ملی جمعیت که از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، فرصتی برای بازنگری و اتخاذ سیاست ‌ها و برنامه‌ها به منظور تحقق اهداف پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت در کشور است، بنابراین همه تلاش‌ها باید در راستای ترویج ازدواج، فرزندآوری، تسهیل و رفع موانع تشکیل خانواده، فرهنگ‌سازی، اشتغال زایی، پیشگیری از سقط جنینی، ارائه تسهیلات درمان ناباروری و ... باشد.

کد خبر 108046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد