توجه به جبر اجتماعی و عادی سازی اعتیاد درحاشیه شهر

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با حضور نمایندگان ١۵دستگاه عضو در محل اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی و رئیس کمیته فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر استان در این جلسه ضمن اشاره به  تاثیر  تعاملات اجتماعی و سازه‌هایی که  به تنهایی رفتارهای فردی اعتیاد را تعیین می‌کنند، گفت: در حوزه اعتیاد ضرورت دارد با رویکرد جامعه‌شناختی، به کشف تفاسیر و ارائه نظریه‌های راهنما پرداخته شود.

دکتر مسعود فیروزی، افزود:  پدیده اعتیاد علاوه بر وظیفه اداری متخصصین، مسئولیت اجتماعی هر شهروند نیز می‌باشد. استفاده از هرچیز بهایی دارد و بهای  زندگی در جامعه سالم  مشارکت همگانی است. زندگی در جامعه‌ای سالم نیازمند مسئولیت پذیری  هرشهروند است و فقط از این طریق  بار اعتیاد در جامعه کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: درسال جدید همراهی کارگروه مقابله با اعتیاد با عنوان پیشگیری و بازاجتماعی معتادین ذیل شورای اجتماعی استانداری تشکیل گردید و مسئولیت این کمیته نیز بر عهده فرماندهی سپاه امام رضا (ع) می‌باشد . این فعالیت‌ها، اتفاق مبارکی است  و قطعا در پیشبرد وظایف و اهداف محوله تاثیرگذاری ویژه‌ای خواهد داشت.

در ادامه جلسه، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدراستان و دبیر کمیته فرهنگی پیشگیری استان در این جلسه با اشاره به توان حداکثری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، گفت: برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد نیازمند توجه تمامی متولیان و مسئولین می‌باشد .

علی زندی به ایجاد ظرفیت سازی ومشارکت اجتماعی مردم در کنار ظرفیت‌های اجرایی استان در برنامه‌های پیشگیرانه اشاره نمود و گفت: پیشنهاد می‌شود جلسه مشترک کمیته مشارکت‌های مردمی و کمیته فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر تشکیل گردند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه این جلسه، گفت:  تشریح اصول برنامه‌ریزی فعالیت‌های پیشگیرانه معطوف به کانون‌های هدف و تشریح عملگرد برنامه های پیشگیری از اعتیاد در راستای طرح یاریگران زندگی از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بوده است.

هادی قیصری درخصوص برخی از مصوبات این جلسه، گفت: طرح موضوع کلیه  برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به حیطه فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد توسط تمامی دستگاه‌های عضو در کمیته فرهنگی پیشگیری استان و اخذ مصوبه کمیته  با هدف مشارکت‌گیری وظرفیت سازی در راستای توسعه برنامه و به‌منظور حذف هم پوشی‌ها  وموازی کاری‌ها، مطالبه‌گری کمیته فرهنگی پیشگیری اعتیاد در خصوص وظایف ذاتی دستگاه‌ها درحیطه برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد، تشریح طرح ترنم زندگی به منظور همکاری بین بخشی دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی پیشگیری استان درجلسه‌های آینده، ارائه موضوع آموزشی مواد نوظهور توسط نماینده پلیس مبارزه با موادمخدر استان در جلسه‌های آتی کمیته و... بخشی از مصوبات این جلسات بوده است.
توجه به جبر اجتماعی و عادی سازی اعتیاد درحاشیه شهر

 

کد خبر 107950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد