در رسانه / مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان مرد ارومیه افتتاح شد

مرکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ مرد ارومیه روز شنبه با حضور دبیرکل ستاد مبارزه‌ با مواد مخدر، استاندار آذربایجان غربی و رییس کل دادگستری در جاده سلماس با ظرفیت پذیرش یک‌هزار و ۲۰۰ نفر به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا؛ مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی روز شنبه در آیین افتتاح این مرکز با ارائه گزارشی از اعتبارات هزینه شده افزود: ۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث این مرکز هزینه شده که ۱۷۰ میلیارد ریال این اعتبار توسط استانداری و بقیه توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تامین شده است.

پروین محمدپوری بیان کرد: این مرکز ۶۵۰ معتاد را پذیرش کرده و ظرفیت آن تا یک هزار و ۲۰۰ نفر معتاد ۱۸ تا ۶۵ سال است.

وی اضافه کرد: پذیرش شدگان در این مرکز ابتدا غربال شده و سپس با دستور قضایی به مدت ۶ ماه پذیرفته می شوند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: هر معتاد در استان باید ابتدا در سامانه غوام پذیرش شده و سپس با اسکن عنبیه پذیرش شود.

توانمندسازی، اشتغال زایی و درمان واقعی معتادان پیگیری می شود

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این آیین اظهار کرد: فضای فیزیکی برای این مرکز مناسب بوده و توانمند سازی، مولد سازی، حرفه آموزی و اشتغال زایی برای معتادان تحت درمان مورد توجه است.

ناصر عتباتی بیان کرد: نیروی انتظامی پوشش خوبی در این زمینه دارد و جمع آوری معتادان متجاهر در کاهش جرایم به ویژه سرقت در استان بسیار تاثیر گذار بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا استاندار آذربایجان غربی، فرماندار و مدیران شهری زحمات زیادی کشیدند و سیستم قضایی نیز با جایگزین های حبسی که به این سمت و سو هدایت کرد، موضوع کمک به این بخش را در جامعه نهادینه کرده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه به مصرف کننده مواد نگاه برای درمان است و اعتیاد یک بیماری محسوب می شود، ادامه داد: در سال های گذشته استان چنین ظرفیتی را در زمینه حرفه آموزی و اشتغال و سایر موارد مربوطه دارا نبود و این موضوع جای قدردانی دارد.

کد خبر 107603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد